16 Ekim 2018 Salı

CHIOS (SAKIZ) YUNANİSTAN

Çeşme limanından yaklaşık yarım saatlik bir feribot yolculuğuyla Sakız Adası’na ulaşılır. Çeşme’den çıkış yaparken ve Ada’ya giriş yaparken pasaport kuyruğunda beklemeniz olası.Özellikle haftasonu Türk’lerin akın etmesiyle çok yoğun oluyor.
Sakız Limanında küçük bir gümrük var. Yavaş işlemesine rağmen en geç kırk dakikada pasaport işiniz biter ve Sakız sokaklarına doğru süzülürsünüz Sokaklar,sahiller oldukça temiz. İnsanlar güler yüzlü. Hatta bir çoğu Türkçe bile konuşabiliyor.
Adaya ismini veren sakız ağaçlarını her yerde görmeniz mümkün.Ağaçların altına beyaz toz gibi bir kum serili.Bu kum ağaçlardan damlayarak düşen sakızın (mastik) kirlenmemesi ve daha kolay toplanmasını saplıyor.Bu kum adadaki özel bir taşın öğütülmesiyle elde ediliyormuş.
Ada Güney ve Kuzey olarak iki ölümde gezilebilir. Ben 20Eur a günübirlik tur alarak güney’i gezmeyi tercih ettim. Güneydeki Mesta ve bina dışı süslemeleriyle ünlü Pirgi köylerini gezdim.
Yunan yemekleri

§  Caciki (Cacık)
§  Greek Salad ( Bildiğiniz peynirli salata. Ama çok taze oluyor.)
§  Dolmades (Dolma)
§  Balıklar : Garides (Karides), Kalamarika (Kalamar), Kefali (Kefal), Barbuni (Barbun)
§  Ahtapot ızgara.
§  Uzo (Milli rakıları. Özellikle sakızlı olanlar tatlı. ) 20lik Uzo fiyatı 5-7Eur arasında değişiyor
§   Biralar : Mythos, Alfa, Chios birası (Adaya özgü yerel bira) Markette 1.5 Euro. Mekanlarda 3 Euro civarında.
§  Frappe kahve (Buzlu kahve) 2-3 Euro.

























Sakız Adasında benim en gözde mekanım bir aile işletmesi olan Kehribari Restoran . Sakız’da şehir meydanının sol tarafında ptt nin yan sokağında.Öyle gösterişli bir yer değil, bilinen bir yer olduğundan rezervasyon yaptırın. Kehribari’de balık veya et menüsü var hangisini tercih ederseniz masanıza ona göre meze ve yemek geliyor.Ben balık mönü tercih ettim. Ahtapot salata, karides, piyaz, çoban salata,peynir, kalkan dedikleri dil balığına benzeyen küçük bir balık, üç adet midye.  Bu mönüye 20 lik ouzo dahil toplam 18 Eur ödedim.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder