16 Ekim 2018 Salı

BATUM - GÜRCİSTAN


 Batum, Gürcistan’ın Karadeniz kıyısında olan bir liman, turizm ve ticaret kentidir. Doğal güzellikleri ve tarihi ile görmeye değer bir şehir.
Batum’a uçakla gidebileceğiniz gibi Artvin-Sarp Sınır Kapısından da geçebilirsiniz.Sarp- Batum arası 20km. Sınırda yoğunluk olabiliyor,ancak yarım saate işiniz biter. Gümrüklerde fotoğraf çekmek yasaktır dikkatli olun .Gürcistan Türklere vize uygulamamaktadır.Çipli TC kimlik kartlarınızla da giriş yapabilirsiniz.Gümrükten çıktıktan sonra etrafınızı saran taksicilere itibar etmeyin.Önce karşıdaki döviz ofislerinden 10 dolar bozdurun çünkü şehir merkezindeki kurlar daha hesaplı.Az ötede bekleyen otobüslerle (2 lari)  45 dk sonra şehir merkezine ulaşabilirsiniz.

Batum 2-3 günde gezilebilir, önereceğim yerler.

·         Batum Bulvarı. Batum Sahili boyunca 4-5 km uzanan bir bulvar. Bol miktarda kafe çay salonu var

·         Alfabe Kulesi.Sahilde bulunan Raddisson Hotel’in hemen yakındaki 130 m yüksekliğindeki kuleyi kolayca görürsünüz.
·         Ali ve Nino Heykelleri: Ali ve Nino, hem Gürcü hem de Azerbaycan edebiyatında bilinen iki karakterdir. İkili arasında yaşanan aşkın tasvir edildiği Ali ve Nino heykelleri dönen heykellerdir ve her 10 dakikada bir birleşirler.Batum Sahilde.
·     Chacha Saat Kulesi : 25 metre yüksekliğinde İzmir Saat Kulesi’ne benzer bir Osmanlı tarzda mimari yapıdır.Batum Sahilde
·         Şehrin gösterişli yapılarından birisi olan Eski postane binası
·         Avrupa meydanı ve ortasındaki altın postlu Medea heykeli
·         Tiyatro meydanı ve meydandaki deniz tanrısı diye bilinen Poseidon heykeli,yine tiyatro meydanındaki 625 adet sandalyeli ve yaklaşık 120 yıllık geçmişi olan opera binası
·         Piazza Meydanı şehrin merkezi sayılan bu meydanda sık sık konser ve konferanslar yapılıyor. Burası mimari özellikleriyle misafirlerine İtalyan meydanını anımsatıyor. Meydanının orta alanına döşenen mozaikler ilgi çekici.
·         Batum Botanik Bahçesi: Batum’un kuzeyinde bulunan ve merkeze 9km uzaklıktaki bu bahçe dünyanın en büyük botanik bahçelerinden biri sayılıyor. Yaklaşık beş binden fazla bitki türü bu bahçe içerisinde yer almaktadır. Botanik Bahçesi sahil boyunca 3 km uzunluğunda yürüyerek gezebileceğiniz gibi 5 dolara elektrikli araçlara da binebilirsiniz. 2 -3 saatinizi ayırıp manzaranın tadını çıkararak yürüyerek gezin derim.Ulaşımı çok kolay 77 nolu otobüslerle gidebileceğiniz gibi sahilden geçen dolmuşlarla da gidebilirsiniz.
·         Argo Teleferik. Sahilden kalkan teleferikle 15 dk sonra Sputnik Tepesine ulaşıp doyumsuz Batum Manzarasını izleyin.Yukarıdaki Kafe’de yiyecek ve içecek mevcut.  
·         Arkeoloji Müzesi: Arkeoloji anlamında mükemmel olan bu müze görülmesi gereken önemli bir yerdir. Arkeolojiye merakınız olmasa bile sizi mutlaka etkileyecek bu yer tam anlamıyla size eşsiz bir deneyim sunacaktır. Eski tarih ve arkeoloji anlamında benzersiz bir yerdir. Müze 1994 yılında kurulmuştur.
·         Akvaryum: Batum’un en ilgi çekici yerlerinden biridir. Özellikle Karadeniz’e ait olan balık türleri ve taşların burada bulunması önemlidir. Bu yapı içerisinde yaklaşık 100 çeşit balık türü sergilenmektedir. Ayrıca bu akvaryum içerisinde küçük bir hayvanat bahçesi de yer almaktadır. Batum bulvarının yeni olarak adlandırılan batı kısmında bulunan bu akvaryum mutlaka görülmesi gereken bir yerdir. Bu akvaryumun yer aldığı alan yaklaşık 2000 metrekaredir.
·         Gonio Kalesi: 15 km Şehrin güneyinde bulunan Gonio kalesi Roma dönemine ait olan çok önemli bir mimari yapıdır. Bu kale için iki efsane var. Bunlardan birincisi, Hz. İsa’nın 12 havarisinden biri olarak bilinen Aziz Mathias’ın mezarının bu kale içerinde yer aldığıdır. Diğer efsane ise Mitolojik bir kral olan Aeetes’in oğlu Apsoros’un burada gömülü olabileceğidir.
·         Kiliseler : Virgin Mary Kilisesi, Ermeni Apostolik Kilisesi, St. Nickolas Kilisesidir.
·         Camiler: Şehirde sağlam kalan tek cami Orta Camii’dir. 1800 yılında yapılmıştır.
     Batum’da yeme içme
 Haçapuri : Batum’un peynirli pidesi . Açılan hamurun içine konan peyniri bohça gibi kapatıp tekrar açıyorlar ve böylece peynir hamurla özdeşleşiyor. Üstüne tekrar peynir konulup pişiriliyor.İstenirse ortasına bir yumurta kırılıyor.Peynir sıcak ve akıcı olduğundan yerken dikkat edilmeli.
Horça çorbası Batum’da oldukça fazla tüketilen ünlü bir çorba. İçeriğine baktığımızda domates, pirinç ve et gibi besinler görüyoruz. Bu çorbanın ne kadar sağlıklı olduğunun söylenmesine gerek bile yok. Türk damak tadına göre farklı gelebilir. Doyurucu özelliği hafif yağ kullanılıp bol et kullanılmasından geliyor.
Hinkal, Türkiye’deki mantının oldukça büyüğü ve içinde yine kıyma bulunduran bohça şeklindeki mantı Türk damak tadına uygun. Hinkalların büyüklüğünü tarif edecek olursak, standart ölçüde bir tabağa 3 hinkal sığacaktır. Burada hinkalı elle yiyorlar.
 Sulguni Peyniri: Tuzsuz ve inek sütünden yapılır. Bizim taze köy peynirine benzer.
 İçecekler:  Batum’un yerel içkisi olan yüksek alkollü Chacha oldukça ünlü. Ev yapımı ve fabrika yapımı olarak ikiye ayrılabilir. Ev yapımlarında alkol oranları yüzde 60 gibi seviyelere çıkacağından dikkatli olunmalı. Diğer içecekler:Tarhunlu gazoz ve armutlu gazoz da tadılmalı.


PIAZZA MEYDANI

PIAZZA MEYDANI

CHACHA SAAT KULESİ


AVRUPA MEYDANI VE ALTIN POSTLU MEDEA HEYKELİ

BATUM GENEL GÖRÜNÜŞ

ARGO TELEFERİK VE SPUTNİK TEPESİ

BATUM SAHİL


BOTANİK BAHÇESİNE GİDEN DOLMUŞLAR

BATUM BOTANİK BAHÇESİ

BATUM BOTANİK BAHÇESİ

BATUM BOTANİK BAHÇESİ
SAAT KULESİ

TİYATRO MEYDANI VE POSEİDON HEYKELİ


ALFABE KULESİ

ALİ VE NİNO HEYKELİ




























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder