12 Temmuz 2017 Çarşamba

VERÇENİK.KAÇKAR DAĞLARI

Verçenik Yaylasından Verçenik dağı

Verçenik

14 Ağustos 2016 tarihinde öğleden sonra uzun bir yolculuktan sonra Pazar ilçesine vardık Çamlıhemşin ve Çat’ı geçerek 2612 m. deki Verçenik yaylasına varıyoruz hava hafif yağmurlu ,hemen çadırları çeşme ve tuvalete yakın bir alana kurup birşeyler yiyip dinleniyoruz.Ertesi gün hava hala yağmurlu ve açacağı yok bir gün daha beklemeye karar veriyoruz daha önce hava durumunu kontrol ettiğimizde hafta içinde açık veriyordu ama dağ bu belli olmuyor...
15 ağustos ptesi günü öğleden sonra İstanbul'lu Üç genç dağcı kardeşimiz kamp yerine geliyorlar ve fazla beklemeden kamp atmak için kapılı göllere devam ediyorlar.Yaklaşık bir ssat sonra Gümilcine Yunanistan Dağcılık kulübünden Fikret kamp yerimize geliyor ve çadırını kuruyor.Ertesi günü saat 05:00 de hep beraber Verçenik zirve için yola koyuluyoruz.Hava açık ama her an değişebilir.Kapılı gölleri hızla geçip 3500 e doğru çarşağın yorucu etabını çıkıyoruz yaklaşık 1,5 saatte 3500 e gelmişiz.Tempoyu biraz yavaşlattık. Boyundan sonra zirve bacasının altına doğru yükselmeye devam ediyoruz....Fikret yarım saatlik mesafede önde gidiyor ve gözden kayboluyor.Kilit noktasına geldiğimde Fikret'e sesleniyorum cevap yok kimse görünmüyor.Bir süre bekliyorum fazla malzemeleri bir taşın altına saklıyorum ve yerini iyice aklıma yerleştiriyorum çünkü dönüşte sis olursa bulmam zor olur.İstanbullu 3 dağcı arkadaş (Murat,Ünal,Turhan) 100 mt aşağıda görünüyor.Biraz daha yaklaşmalarını bekliyorum beklerken Fikret'in zirve yarığından döndüğünü görüyorum dikkatlice kilit noktasından geçip yanıma geliyor zirveyi yapmış ,tebrik ediyorum biraz konuşuyoruz parkurun durumunu öğreniyorum.Zor ama başarırsın diyerek bana moral veriyor, hava kapatıyor geri dönme düşüncesi aklımda...Daha önce Verçenik bacanın altından dönmek zorunda kalmıştım bu sefer başarma ihtimalim yüksek...Dikkatlice yan geçişle (4-5 m yüksekliğinde iki duvar düşünün birinin diğerine uzaklığı 1,5 m ) kilit noktasına geliyorum tutamakları inceleyerek soldaki duvardan sağdakine kendimi çekiyorum ee bacaklarda uzun bir hamlede karşıya geçiyorum.Heyecandan kalbim yerinden çıkıcak gibi atıyor nabzı kontrol ederek biraz dinlenip yukarıya doğru devam ediyorum çantamda ip dahil tüm teknik malzeme var ağırlığı beni zorluyor.Çıktığım yerleri inişte hatırlamak için iyice kontrol ediyorum.Bazı noktalarda emniyet için sikke ve perlonlar görüyorum.Son etapta zirveye çok yaklaştım artık 10-15 m uzaktayım.Gözlerim yaşarıyor Verçenik'e beni kabul ettiği için teşekkür ediyorum.

Verçenik Zirvesi

Havanın durumunu pek beğenmedim kapatabilir ve yağış olursa zor durumda kalırım.15 dk içinde zirve defterine notları yazıp bir kaç fotoğraftan sonra inişe geçiyorum.Gerekli olursa ip açaçağım boşuk hissi çok fazla ancak parkur iyi , dikkatlice iniyorum çünkü aşağıdakileri düşünüp taş düşürmemeliyim.Bizim İstanbul lu dağcıların sesleri geliyor aşağıdan 10 m indikten sonra görüyorum onları.Kilit noktasını geçip zirve yarığına girmişler çok dikkatli yükseliyorlar belliki iyi eğitim almışlar.Konuşuyoruz benim inmemi bekliyorlar kilit noktasının hemen üstünde buluşup birkaç dakika konuşuyoruz.Onlara kolaylık olması açısından zirve defterini gömmediğimi söylüyorum, gülüyorlar...Kilit noktasına yaklaşık 1,5 mt lik bir perlon sabitlemişler heme aşağıda zeminde bıraktıkları batonları görüyorum ayak izlerine bakılırsa kayanın üstünden değil yarıktan gelmişler aşağıya bakıp gidişi kontrol ettim onlar yarığından içinden gelirken ben yukarıdan kayaların üstünden kilit noktasına gelmiştim her iki yol da kullanılabilir ama soldaki kayanın üstünden gelmek daha kolay görünüyor.Neyse bıraktıkları perlonu kullanarak aşağıya zemine kendimi indirmeyi başardım, ondan sonrası kolaydı.Yorgunluktan ölüyorum çarşağı zorda olsa geçerek boyun noktasına ulaştım son kalan suyumu içtim 15 dk kadar dinlendim o kadar uykum varki oracıkta saatlerce uyuyabilirim.Hava yağmura dönebilir bir an önce kamp yerine ulaşmalıyım nihayet Adalı Gölünü ve yanıbaşında kurulu çadırı görüyorum Muhtemelen Fikret ve Mustafa çadırın yanındalar.Yaklaşık 1 saat sonra onlarla göl kenarında buluştuk.Dinlendikten sonra kamp alanına doğru yola koyulduk acaip yorgunum ve adım atacak halim yok 15-20 dk yürüyüş 5 dk dinlenme sonunda kamp alanına ulaştık ama yolda yağmuru da yedik.Nihayet çadırlardayız şükürler olsun...Teşekkürler Verçenik ...